سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

خدای سبحان آدم را در خانه ای سکونت داد که وسائل زندگی اش فراوان [امام علی علیه السلام]

sorahi
دوشنبه 86/7/23 ::  ساعت 12:50 عصر


سلا م دوست گلم راستش دوست دارم همون اندازه که من با خودم روراست بودم,تو هم این قوانین جنگل رو  خوب بخوان و بعد... به نظر تو تا چه حد اصول این قانون هنوز پا برجاست:

 

Now this is the law of the jungle, as old and as true as the sky,
And the wolf that shall keep it may prosper, but the wolf that shall break it must die.

As the creeper that girdles the tree trunk, the law runneth forward and back;
For the strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.

Wash daily from nose tip to tail tip; drink deeply, but never too deep;
And remember the night is for hunting and forget not the day is for sleep.

The jackal may follow the tiger, but, cub, when thy whiskers are grown,
Remember the wolf is a hunter—go forth and get food of thy own.

Keep peace with the lords of the jungle, the tiger, the panther, the bear;
And trouble not Hathi the Silent, and mock not the boar in his lair.

When pack meets with pack in the jungle, and neither will go from the trail,
Lie down till the leaders have spoken; it may be fair words shall prevail.

When ye fight with a wolf of the pack ye must fight him alone and afar,
Lest others take part in the quarrel and the pack is diminished by war.

The lair of the wolf is his refuge, and where he has made him his home,
Not even the head wolf may enter, not even the council may come.

The lair of the wolf is his refuge, but where he has digged it too plain,
The council shall send him a message, and so he shall change it again.

If ye kill before midnight be silent and wake not the woods with your bay,
Lest ye frighten the deer from the crop and thy brothers go empty away.

Ye may kill for yourselves, and your mates, and your cubs as they need and ye can;
But kill not for pleasure of killing, and seven times never kill man.

If ye plunder his kill from a weaker, devour not all in thy pride,
Pack-right is the right of the meanest; so leave him the head and the hide.

The kill of the pack is the meat of the pack. Ye must eat where it lies;
And no one may carry away of that meat to his lair, or he dies.

The kill of the wolf is the meat of the wolf. He may do what he will,
But, till he is given permission, the pack may not eat of that kill.

Lair right is the right of the mother. From all of her years she may claim
One haunch of each kill for her litter, and none may deny her the same.

Cub right is the right of the yearling. From all of his pack he may claim
Full gorge when the killer has eaten; and none may refuse him the same.

Cave right is the right of the father, to hunt by himself for his own;
He is freed from all calls to the pack. He is judged by the council alone.

Because of his age and his cunning, because of his gripe and his paw,
In all that the law leaveth open the word of the head wolf is law.

Now these are the laws of the jungle, and many and mighty are they;
But the head and the hoof of the law and the haunch and the hump is—Obey!

!


¤ نویسنده: ساجده


جمعه 86/7/20 ::  ساعت 3:14 عصر
1-ناخودآگاه پسوردتان را به دستگاه ماکروویوتان می دهید!
2-برای بازی تکنفره با کارت حتی سالی یکبار هم از کارت های واقعی استفاده نمی کنید !
3-برای تماس با 3 نفر یک لیست از 15 شماره تلفن دارید !
4- برای کسی که در میز کناری شما کار می کند ایمیل ارسال می کنید !
5-دلیل شما برای تماس نگرفتن با دوستانتان این است که آنها آدرس ایمیل ندارند !
6-بعد از یک روز کاری طولانی وقتی به منزل برمی گردید هنوز هم به تلفن های مربوط به محل کارتان پاسخ می دهید!
7-وقتی از خانه می خواهید تلفن بزنید قبل از شماره گیری ناخودآگاه 9 را می گیرد تا خط آزاد به شما بدهد !
8-شما چهار سال روی یک میز کار می کنید و در این مدت برای سه شرکت مختلف کار کرده اید !
10- طرز سخن گفتن تان را از اخبار ساعت 11 یاد می گیرید!
11-رئیس شما توانایی انجام کار شما را ندارد!
12-وقتی به خانه بر می گردید با تلفن همراه به خانه زنگ می زنید تا ببینید کسی خانه هست یا نه !
13-تمام برنامه های تجاری تلویزیون دارای وب سایتی هستند که در پایین صفحه نشان داده می شوند!
14-خارج شدن از خانه بدون تلفن همراه  برایتان ناراحت کننده است و دلیلی می شود که برای برداشتن ان به خانه برگردید!!!
15-صبح که از خواب بیدار می شوید قبل از اینکه قهوه بنوشید به سراغ اینترنت می روید !
16-برای لبخند زدن گردنتان را کج می کنید!
17-شما این مطلب را در حالیکه لبخند تائید آمیز می زنید می خوانید!
18-حتی بدتر از آن در فکر هستید که این مطلب را برای چه کسی فوروارد کنید!!!
19-آنقدر سرتان گرم است که متوجه نشدید این لیست شماره 9 ندارد!
20-در واقع شما الان صفحه را بالا بردید که ببینید آیا واقعا شماره 9 توی این لیست نیست ?

¤ نویسنده: ساجده


پنج شنبه 86/7/19 ::  ساعت 12:35 عصر

 

 

شهر هزار حکیم‌

دو سده‌ تاریخ‌ فلسفی‌ تهران‌
1- تهران‌ شهر «هزار حکیم‌» (1) ، از هنگام‌ هجرت‌ حکما و عرفا از اصفهان‌ و سبزوار به‌ آن‌، جلودار عرصه‌ فلسفه‌ و عرفان‌ و وارث‌ هزار سال‌ همت‌ و حمیّت‌ علمی‌ شد.
تهران‌ از دو سده‌ قبل‌ آبستن‌ حوادثی‌ بوده‌ که‌ حاکی‌ از فضای‌ بهتری‌ برای‌ حکیمان‌ و عارفان‌ است‌. آشنایی‌ با مظاهر جدید فرهنگ‌ و تمدن‌ غرب‌ و آزادی‌ نسبی‌ مردم‌ و رشد آگاهیهای‌ عمومی‌ و درخواست‌ رسانه‌های‌ گروهی‌ و مراکز دادرسی‌ حقوقی‌ و وجود برخی‌ از فرهیختگان‌ و شاهزادگان‌ عهد قاجار که‌ از حکما و عرفا حمایت‌ می‌کردند و همچنین‌ دفاع‌ فقهای‌ عظام‌ در مقابل‌ ریاکاران‌ و متعصبان‌ خشک‌اندیش‌ از حکیمان‌ و عارفان‌ و در نتیجه‌ کمک‌ به‌ نشر و توسعه‌ مدارس‌ فلسفی‌ و عرفانی‌ در تهران‌، موجب‌ رونق‌ علوم‌ طبیعی‌ و ریاضی‌ و حکمی‌ و عرفانی‌ شده‌ است‌. 

گرچه‌ به‌ دلیل‌ برخی‌ از حوادث‌ همچون‌ انقلاب‌ مشروطه‌ و بی‌توجهی‌ متولیان‌ امور و نارواییها و بی‌ عدالتیها مدارسی‌ از رونق‌ افتاده‌، خراب‌ شده‌، یا خالی‌ از طلاب‌ گشته‌؛ اما با تلاش‌ حاملان‌ حکمت‌ و راسخان‌ در علم‌، مخصوصاً چراغ‌ حکمت‌ متعالیه‌ از دو سده‌ پیش‌ تاکنون‌ در حوزه‌ تهران‌ نگهداشته‌ شده‌ است‌. در این‌ میان‌ گرچه‌ مدرسه‌ی‌ دارالشفاء پس‌ از چهل‌ سال‌ حوزه‌ی‌ گرم‌ فلسفه‌ و مدرس‌ عالی‌ حکمی‌ میرزای‌ جلوه‌ با مهاجرت‌ طلاب‌ در وقایع‌ مشروطه‌ به‌ سردی‌ می‌گراید، ولی‌ مدرسه‌ی‌ مروی‌ ، مدرسه‌ی‌ صدر ، مدرسه‌ی‌ سپهسالار (قدیم‌ و جدید)، مدرسه‌ی‌ منیریه‌ ، مدرسه‌ی‌ شیخ‌ عبدالحسین‌ و مدرسه‌ی‌ کاظمیه‌ و غیره‌ به‌ حیات‌ خود ادامه‌ داده‌ شاگردان‌ مؤسسین‌ حوزه‌ی‌ فلسفی‌ و عرفانی‌ تهران‌ و حکمای‌ اربعه‌ و شاگردانشان‌ به‌ تعلیم‌ فلسفه‌ و عرفان‌ در این‌ حوزه‌ و حوزه‌های‌ دیگر علمی‌ ایران‌ پرداختند. در حال‌ حاضر از میان‌ مدارس‌ مذکور، مدرسه‌ استاد مطهری‌ (سپهسالاری‌ سابق‌) به‌ عنوان‌ ادامه‌ دهنده‌ حوزه‌ فلسفی‌ تهران‌ است‌. که‌ چون‌ از تحولات‌ پس‌ از انقلاب‌ آن‌ اصلاع‌ چندانی‌ نداریم‌، در گزارش‌ حاضر به‌ احوالات‌ امروزین‌ آن‌ نپرداخته‌ایم‌. 

وظایف‌ حوزه‌ فلسفی‌ تهران‌
1-2- گفته‌ شده‌ که‌ حوزه‌ی‌ تهران‌ از غنی‌ترین‌ حوزه‌های‌ فلسفی‌ جهان‌ بوده‌ است‌ که‌ برخی‌ از ویژگیهای‌ آن‌ عبارتند از:
1- برخورد با اندیشه‌های‌ فلسفی‌ جدید غربی‌
2- دفاع‌ در برابر حمله‌ به‌ فلسفه‌ اسلامی‌ و الهیات‌
3- سعی‌ در ارائه‌ فلسفه‌ صدرایی‌ به‌ شیوه‌ای‌ نو و پایه‌گذاری‌ برخی‌ از براهین‌ و مباحث‌ جدید
4- تأسیس‌ مباحث‌ تطبیقی‌ فلسفی‌
5- تصحیح‌ و کتاب‌شناسی‌ کتب‌ قدیم‌ و درسی‌ فلسفی‌ و عرفانی‌
6- برخورد و همکاری‌ با مستشرقین‌
7- نقد و بررسی‌ فلسفه‌ غرب‌
البته‌ ظاهراً حوزه‌ فلسفی‌ تهران‌ در رسالت‌ مطالعه‌ و بررسی‌ فلسفه‌ غرب‌ به‌ اندازه‌ کافی‌ توفیق‌ نداشته‌ است‌ با این‌ حال‌ باید قبول‌ کرد که‌ مکتب‌ تهران‌ به‌ عنوان‌ یک‌ مکتب‌ فکری‌ جدید، مطرح‌ نبوده‌، نوآوریهای‌ آن‌ بسیار محدود و صرفاً بیشتر مروج‌ تفکرمشائی‌ یا اندیشه‌ متعالیه‌ بوده‌ است‌؛ مع‌ الوصف‌ باید به‌ خاطر داشت‌ که‌ اکثر چهره‌های‌ مکتب‌ تهران‌ به‌ رغم‌ تدین‌ و ورع‌، مورد تکفیر متشرعان‌ متصلب‌ و متشبثان‌ به‌ علم‌ استنجاء (که‌ خقه‌ اصغر را مهم‌تر از فقه‌ اکبر می‌دانستند)، قرار گرفتند. 

حوزه‌ فلسفی‌ تهران‌ چگونه‌ شکل‌ گرفت‌؟
1-3- مستندات‌ تاریخی‌ حکایت‌ از آن‌ دارند که‌ مؤسس‌ مدرسه‌ی‌ مروی‌ و دعوت‌ شاه‌ قاجار از آخوند ملاعلی‌ نوری‌ درخواست‌ کردند که‌ بیایند تهران‌ و در مدرسه‌ مروی‌ تدریس‌ نمایند. ملاعلی‌ نوری‌ عذر آورد و یکی‌ از شاگردان‌ خویش‌ را در سال‌ 1237ه.ق‌، جهت‌ تدریس‌ در مدرسه‌ی‌ مروی‌ تهران‌ معرفی‌ و روانه‌ گردانید. این‌ شاگرد عالیقدر، ملا عبداللّه‌ مدرس‌ زنوزی‌ است‌ که‌ اولین‌ مدرس‌ فلسفه‌ صدرایی‌ و شارح‌ حکمت‌ متعالیه‌ در حوزه‌ی‌ فلسفی‌ تهران‌ است‌. وی‌ به‌ مدت‌ بیست‌ سال‌ در این‌ حوزه‌ مشغول‌ تدریس‌ بوده‌ و چراغ‌ حکمت‌ را در تهران‌ روشن‌ نموده‌ است‌. شرح‌ دعوت‌ از آخوند ملاعلی‌ نوری‌ را به‌ قلم‌ علی‌ مدرس‌ پسر آقا ملاعبداللّه‌ مدرس‌ زنوزی‌ چنین‌ است‌: «پس‌ از آنکه‌ مرحوم‌ حاجی‌ محمد حسین‌ خان‌ مروی‌ در دارالخلافه‌ی‌ تهران‌ مدرسه‌ی‌ مروی‌ را عمارت‌ کرد و به‌ اتمام‌ رسانید، از خاقان‌ خلد آشیان‌ استدعا کرد که‌ مرحوم‌ ملا علی‌ نوری‌ را از اصفهان‌ به‌ تهران‌ احضار نماید تا در آن‌ مدرسه‌ تدریس‌ فرمایند. پس‌ از ابلاغ‌ احضار، مرحوم‌ ملاعلی‌ نوری‌ در جواب‌ نوشت‌ که‌ در اصفهان‌ قریب‌ به‌ دو هزار طلاب‌ مشغول‌ تحصیل‌ هستند که‌ چهارصد نفر - بلکه‌ متجاوز - که‌ شایسته‌ حضور مجلس‌ درس‌ این‌ دعاگو هستند به‌ مجلس‌ درس‌ دعاگو حاضر می‌شوند. چنانچه‌ در تهران‌ بیاید موجب‌ پریشانی‌ این‌ همه‌ طلاب‌ علم‌ خواهد شد. پس‌ از رسیدن‌ جواب‌، مرحوم‌ خان‌ مروی‌ استدعا نمود که‌ مجدداً امر صادر و فرمایش‌ شود که‌ یکی‌ از تلامیذ خود را که‌ لایق‌ دانند روانه‌ دارالخلاقه‌ کنند. که‌ ملاعبداللّه‌ مدرس‌ زنوزی‌ به‌ تهران‌ آمدند و مکتب‌ تهران‌ تأسیس‌ گردیده‌ تداوم‌ یافت‌. (2) ». به‌ واقع‌ او مکتب‌ فلسفی‌ تهران‌ را مؤسس‌ بود. 

پانوشتها
1. بنابر قول‌ صاحب‌ افضل‌ التواریخ‌ در عصر حکمای‌ اربعه‌، هزار حکیم‌ در تهران‌ بوده‌ است‌.
2. آشتیانی‌، سید جلال‌، مقدمه‌ انوار جلیه‌ ملاعبداللّه‌ زنوزی‌ ، ص‌ 39 و نیز طرائق‌ الحقائق‌ ، ج‌ 3، ص‌ 235 و 236

¤ نویسنده: ساجده


پنج شنبه 86/7/19 ::  ساعت 12:20 عصر
میگن یه روز مجنون از غم لیلی بدجوری خراب بود

 بهش میگن چه نشسته ای که لیلی آش نذری میده تو چرا نرفتی ؟

مجنون هم یه کاسه دستش گرفت و رفت در خونه لیلی آش بگیره 

وقتی نوبت به مجنون رسید ُ لیلی کاسه اون رو پرت کرد و شکست

همه به مجنون خندیدند که تو از بهر که مجنون شده ای ؟

مجنون پاسخ داد :

اگر با دیگرانش بود میلی ُ

چرا جام مرا بشکست لیلی؟

 


¤ نویسنده: ساجده


چهارشنبه 86/7/18 ::  ساعت 2:26 عصر

¤ نویسنده: ساجده


   1   2   3      >

3لیست کل یادداشت های این وبلاگ


خانه
مدیریت وبلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه

:: کل بازدیدها :: 
63448

:: بازدیدهای امروز :: 
0

:: بازدیدهای دیروز :: 
7


:: درباره من :: 

sorahi
مدیر وبلاگ : ساجده[14]
نویسندگان وبلاگ :
venus zarseresht (@)[0]


سردر گم!!!

:: لینک به وبلاگ :: 

sorahi

::آرشیو وبلاگ ::

پاییز 1386

:: دوستان من ::

m.m
maryam

:: لوگوی دوستان من ::




::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

::موسیقی وبلاگ ::

:: اشتراک درخبرنامه ::